Strony

poniedziałek, 1 lutego 2016

Birthday carrot cake


Większość przepisów, które prezentuję, powstała jeszcze pod koniec zeszłego roku.
Obecnie nie mam po prostu czasu na tego typu zdjęcia, póki co dodam te, które 'zalegają',
nowsze możecie śledzić na bieżąco na moim Instagramie.

Dziś podam przepis na torcik marchewkowy, który zrobiłam w grudniu na urodziny mojej mamy.
Generalnie jest to przepis na moje ulubione ciasto marchewkowe, które przełożyłam masą
i udekorowałam malinami oraz gorzką czekoladą.


Składniki (na ten tort użyłam podwojonej ilości):
 2/3 szklanki mąki owsianej
pół szklanki erytrolu
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
1/4 łyżeczki soli
1/3 szklanki oleju ryżowego
 2 całe jaja
1 szklanka grubo posiekanych orzechów włoskich
1/2 szklanki posiekanego świeżego ananasa
1 szklanka startej na małych oczkach marchewki
3 opakowania serka mascarpone
2-3 łyżki miodu
opakowanie malin
2-3 kostki gorzkiej czekolady


Przygotowanie:
 1. Wszystkie suche składniki mieszamy w misce. W drugiej mieszamy mokre składniki.
2. Łączymy zawartość obu misek, dokładnie mieszamy.
3. Masę przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia (ja najczęściej piekę w keksówce, idealnie pasuje).
4. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 175stopni przez ok.40-45min do 'suchego patyczka'.
5. Po upieczeniu studzimy w formie, potem wyciągamy z formy i studzimy na kratce.
6. Gdy ciasto jest zimne, kroimy je na pół. Musimy uważać, bo może się rozpadać- jest wilgotne.
7. Spód kładziemy na paterze i smarujemy go połową masy (zrobionej z wymieszanego serka mascarpone z miodem).
8. Układamy górną warstwę ciasta i kładziemy masę na wierzch. Zdobimy malinami oraz startą gorzką czekoladą.


Smacznego:)


1 komentarz:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Byłoby mi miło, gdybyś zostawił/a komentarz;]
It would be nice, if you left a comment;]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...